Glenwood Springs, Colorado :) - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu Glenwood Springs, Colorado :) - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

Glenwood Springs, Colorado :)

Blijf op de hoogte en volg Bente

22 April 2014 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Ik heb me toch een mooie reis meegemaakt, dat ik maar even een 'tussenblogje' moet doen. Vindt niemand erg natuurlijk.
Vorige week had ik maar twee dagen school, maandag en dinsdag. Dinsdag tegen 7 uur vertrokken m'n gastouders en ik naar Gonzales, om te overnachten bij Judy, een vriendin van Susan. Toen we nog geen 5 minuten onderweg waren, moesten we alweer omkeren omdat Larry en Susan beiden iets waren vergeten. En ik maar mooi zeggen dat ik deze niks was vergeten! Totdat we 45 minuten verder waren, en Susan vroeg of ik mijn paspoort wel mee had. Oeps... Die had ik dus nog mooi thuis liggen. Weer omkeren dus maar. Drie maal is scheepsrecht, want met de derde keer kwamen we eindelijk midden in de nacht bij Judy aan. Snel ons bed in voor een kort nachtje.

Om 6 uur de volgende morgen waren we alweer klaarwakker (niet dus), en moesten we nog een uurtje in de auto om naar het vliegveld van Austin te rijden. Daar aangekomen een parkeerplekje zoeken, inchecken, en wachten op ons vliegtuig die om 9.20 zou vertrekken.
Ik had natuurlijk weer een plekje bij het raam gemachtigd in het vliegtuig, en heb een beetje naar buiten zitten staren, en ondertussen een beetje geslapen.
Na een twee uur vlucht in Denver, Colorado aangekomen, waar Edward, Larry's broer, ons oppikte van het vliegveld. 'T was ongeveer drie kwartier rijden naar hun huis. Het huis had een supermooi uitzicht over de bergen, lekker opstaan dus. Het was niet heel erg koud, gelukkig.
Ik voelde net of ik helemaal out of shape was, en superdik, want door het hoogteverschil is het moeilijker ademen. Dat was te merken. Naar vijf stappen was ik al buitenadem, haha.
Larry's broer, Edward, en zijn vrouw Julie, hebben twee kinderen. Isabelle is 11, en kan niet stoppen met praten en druk zijn. Ze is wel heel aardig en grappig. Tess is 18, zelfde leeftijd als ik dus, en ook superaardig! Die nacht heerlijk geslapen op de bank, om de volgende morgen om 6 uur weer uit de veren te moeten.

Om half 7 donderdagmorgen reden we naar downtown Denver om de Amtrak te pakken. Een trein die ons naar Glenwood Springs zou brengen. Het was een treinreis van zo'n 5 uur, maar het was het zeker waard. We hebben de mooiste uitzichten gezien, en de mooiste rotsen. Onze hele reis was langs de Colorado River, en we kwamen op plaatsen waar je met de auto niet kunt komen. Het was supermooi. De trein had een glazen plafond, en grote ramen aan de zijkant. We konden alles dus mooi zien.
We hebben zelfs nog veel sneeuw gezien, en mensen die aan het skiën waren. Tegen half 5 waren we dan eindelijk in Glenwood Springs, onze eindbestemming.
Nadat we bij het hotel hadden ingecheckt, had ik al even contact met papa en mama. Toen we naar buiten stapten om naar werelds grootste Hot Springs te gaan, kwamen papa en mama net aanlopen. Snel naartoe natuurlijk en even lekker weer knuffelen!
Mama moest natuurlijk weer janken. Het was echt weer leuk om ze te zien, en ze aan iedereen voor te kunnen stellen. Het was wel moeilijk om weer Nederlands te praten, en ik moest soms wel echt even nadenken over het woord. Na een tijdje werd het wel iets beter.
We zijn dus maar met z'n allen naar de Hot Springs gedaan, om lekker te relaxen. Heer-lijk!

Na lekker te chillen in de Hot Springs, moest ik bijna flauwvallen, omdat ik niet genoeg gedronken had, en het zo warm was. Snel maar even zitten dus. Toen mama even bij mij kwam kijken, voelde zij zich ook niet zo lekker. Ook maar even kop tussen de benen dus. Lekker stel zijn wij.
Die avond lekker uiteten geweest met iedereen, en een heerlijke zalm gegeten. Daarna welterusten gezegd tegen paps en mams, en lekker geslapen in het hotel, en papa en mama in hun camper.

Vrijdag hebben we eerst even lekker ontbeten, en om 12 uur afgesproken met papa en mama in de lobby van het hotel. Daarna met z'n allen op stap naar de gondola, die ons boven op de berg zou brengen. Daar was een klein amusement parkje.
Eerst zijn we allemaal wezen rodelen van de berg. Je zat goed vast aan de rails, dus je kon lekker hard. En dat deden we ook! Het was een superleuke baan, en je werd ook weer lekker omhoog getakeld. Handig dus! Daarna hebben we een grottentocht gedaan. Het was heel mooi, en het was een oude man die ons de rondleiding gaf. We moesten 127 stappen naar beneden, en dus ook weer 127 stappen omhoog. Hij vertelde het allemaal heel leuk. We waren beneden in de grot en iedereen moest bij een reling gaan staan. Toen deed de meneer de deur dicht en het licht uit. Pikzwart was het. Je kon echt niks van licht zien. Natuurlijk moest mama weer eng doen, en mijn oren aanraken, hahaha. Daarna gingen er allemaal verschillende lichtjes aan, en het was heel mooi. Was een mooie grot, met gelukkig geen vleermuizen!

Daarna zijn we even op een uitkijkpunt wezen kijken, en konden we papa en mama's camping zien. Was heel dichtbij. En toen lekker wezen lunchen. Mama en ik hadden allebei een Chicken Wrap, en die was wel wat groter dan we hadden verwacht! Wel heel lekker gelukkig, dus we hebben alles opgegeten. Daarna was het weer tijd voor nog een keer de rodelbaan. Was leeeuk!
Nadat iedereen weer een keer had gerodeld, zijn we wezen lasergamen. We waren met 13 mensen en we konden 5 minuten op elkaar schieten. Het was superleuk! Iedereen had geloof ik wel een hartslag van 120. En er was natuurlijk ook wel wat gegil van enthousiasme. Het was heel gaaf. Edward had de hoogste score van iedereen.
Na de lasergame gingen we naar een 4D-film. Een film waar ook je stoel en alles meebeweegt, en je water in je gezicht krijgt. De eerste film was de Rat Race. Mama was duidelijk het luidste van iedereen! Ze had zelfs tranen in de ogen van het lachen. Het duurde maar 5 minuten, maar het was heel leuk. Daarom moesten we ook de andere twee maar bekijken. De eerste was het leukste, maar de anderen vielen ook niet tegen!
Tegen 5 uur was het maar weer tijd om naar beneden te gaan, en moesten we weer terug naar het hotel. Het park ging sluiten. Ook hebben we afscheid genomen van papa en mama, die terug zouden gaan naar de camping, om dan zaterdag weer verder te reizen.
Wij gingen allemaal terug naar het hotel, en zijn 's avonds nog even wezen zwemmen. Tess en ik waren de allerlaatsten om uit de springs te stappen. Het heeft me heerlijk laten slapen, want ik was zo relaxed!

Zaterdagmorgen om 8 uur ontbijt, en om 9 uur weer gezwommen. We hebben wel optimaal gebruik gemaakt van die heerlijke Hot Springs. Om 11 't bad weer uit, en klaarmaken en inpakken om om half 1 de trein te pakken.
Weer een lange rit. Langer dan de vorige keer, want we hadden een dik uur vertraging door een dikke vrachttrein die voor ons reed.. We hadden ook veel tunnels in de reis. Aan de ene kant was het mooi weer, en toen we er aan de andere kant weer uitkwamen, zaten we middenin de sneeuw! Dikke vlokken vielen uit de lucht.
We stopten heel even om mensen uit te laten in Winterpark, en Susan had sneeuw gepakt van buiten, en gooide middenin de trein een sneeuwbal naar me. Dat had ik niet verwacht, hahaha.
Ik heb superveel foto's gemaakt in de trein en in Glenwood. Ik heb er 758.
Meesten zijn van de bergen enzo, maar zijn wel mooi. Jammer genoeg hebben de meeste foto's allemaal reflecties van de ramen erin.. Maarja, daar moeten we dan maar omheen kijken!

Zaterdag waren we om half 7 in Denver, en zijn we wezen eten bij de Mellow Mushroom, een pizzaria. Heerlijk! Daarna maar snel naar huis gereden. Tegen half 12 gingen we allemaal lekker slapen.
De bank sliep weer heerlijk met mijn drie dekentjes, en we konden eindelijk een beetje uitslapen. Tegen half 10 kwam ik uit bed, en hebben we een beetje rondgehangen.
Om half 1 vertrokken we naar het vliegveld. Onze Pasen bestond dus uit twee uur vliegen, en 4 uur in de auto.
Om half 11 waren we thuis, en ben ik maar snel naar bed gegaan. Moest de volgende dag, vandaag, dus wel weer gewoon naar school..

Het was echt een suuuuupermooi en gezellig weekend met iedereen! Gelukkig komen papa en mama vrijdag alweer hier. Ze zitten nu in Utah, en sturen ons supermooie foto's van de nationale parken waar ze zijn.
Vrijdag komen ze denk ik midden in de nacht hier, en dan gaan we zaterdag naar een grote rodeo. We zijn natuurlijk wel in Texas. Zondag gaan we een dagje naar San Antonio. Dan die week zit ik natuurlijk op school, maar papa en mama hebben een auto, dus ze kunnen mooi even rondrijden en lekker naar het strand enzo. Die volgende vrijdag gaan ze dan weer weg hier, en naar New York. En dan is het voor mij ook nog maar een maandje hier, en dan vertrek ik naar Nederland. Waar jullie natuurlijk allemaal superblij mee zijn. Want ik word wel duidelijk gemist :)

Ik zal zelfs nog even wat foto's toevoegen, om jullie een klein beetje te laten zien wat ik allemaal heb gezien, en hoe mooi het wel niet was!

HEEEEL VEEL LIEFS EN TOT OVER 47 DAAGJES!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

P.S
oke, er is dus iets misgegaan met het uploaden van de foto's, en nu zijn ze allemaal bij mijn vorige blog gezet. Dus als je de foto's wil zien, en geloof me, dat wil je, dan moet je maar even een blogje terug kijken. :)
Nu echt een dikke doei. Ik ga slapen.
X

  • 22 April 2014 - 05:48

    Gerry:

    Je zegt wel dat je niet jankte maar ik weet het niet want je hield wel steeds die zonnebril op!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Bente

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 17206

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: