The end of April - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu The end of April - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

The end of April

Blijf op de hoogte en volg Bente

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Oke, jullie hebben dus allemaal mijn Colorado avontuur gelezen, en mijn heriniging met Papa en Mama.
En het leuke gedeelte is, dat ze ook al hier zijn gekomen!!

Op 25 april was het dan zover, paps en mams kwamen naar Corpus. Ze kwamen op vrijdagnacht. Larry zou ze ophalen van het vliegveld in Houston, dus Susan en ik waren met zn tweetjes thuis. Na alles te hebben schoongemaakt en even gegeten te hebben zijn we met z'n tweetjes even naar de playoff wedstrjid van het softball team gegaan. We kwamen tegen het einde, maar hebben wel alle actie gezien. Ze wonnen met 7-1. Daarna zijn we doorgegaan naar Relay For Life. Dat is tegen kanker. Het was op de Junior High Football field, en we konden er zo in. Om de track stonden wel iets van 500 luminaria tasjes (van die witte doorschijnende tasjes), met alle namen er op van mensen die kanker hebben overleefd, of eraan gestorven zijn. Larry, mijn gastvader, heeft ook kanker gehad, en hij had er 5 tasjes tussen staan. Iedereen kan iemand op een tasje zetten. We weten dus niet wie de andere voor Larry hebben gedaan.
Om 11 uur mocht niemand meer weg en werd het hek gesloten. De ceremonie begon. Ze gingen eerst alle namen opnoemen van de mensen die kanker hebben overleefd. Daarna nog alle namen van iedereen die er aan is gestorven. En dat waren heul veul namen in totaal! Niemand mocht praten en je mocht ook niet rondlopen tijdens het voornemen. Daar kreeg ik dus mooi een zere kont van, want ik zat op het gras. Nadat alle namen werden omgeroepen, gingen alle tasjes aan (er zat een kaarsje in), alle lichten uit, en moesten we met glowsticks om de track heen lopen. Het zag er supermooi uit, en was mooi om erbij te zijn.
Tegen kwart voor 12 gingen Susan en ik naar huis. Papa en mama waren inmiddels al aangekomen, dus die natuurlijk ook maar even begroet, haha. Daarna even een paar cadeautjes gedaan, en lekker naar bed.

Op zaterdag hebben we allemaal even lekker uitgeslapen, en daarna zijn we naar Andy's geweest om te ontbijten. Thuis even wat spelletjes gedaan met mama. 3 Potjes Yathzee, en drie potjes Rummikub. Het was een lange tijd geleden dat ik spelletjes heb gedaan!
's Avonds was de rodeo in the American Bank Center. Ik was daar donderdagavond ook al heen gegaan, maar ging zaterdag weer. Papa was helemaal enthousiast en vond het geweldig. Mama vond sommige dingetjes wel zielig, maar vond het ook een mooie ervaring. Marianne Thieme van de Partij van de Dieren zal er iniedergeval niet zo blij mee zijn.. Maarja, die is hier niet ;).
Op zondag zijn we vroeg uit de veren gegaan, en naar San Antonio gereden. Het was een warme dag. We zijn eerst naar de Alamo gegaan, en papa en mama kregen een tien minuten geschiedenisles van Larry. Susan en ik hebben dit al meerdere malen gehoord, dus wij waren maar een beetje rondlopen. We zijn ook nog naar binnen geweest, en hebben alles even goed gezien. Daarna gingen we door naar de Riverwalk. Dat is altijd supermooi. En vooral nu met dit lekkere weer, en op een zondag. Genoeg mensen liepen er rond, en er waren ook veel rondvaartboten in de rivier. Het was net Giethoorn. We hebben even frozen tequila gedronken, en zijn daarna weer verder gegaan. Op naar de Mexican Market. Het was de laatste dag van Fiesta, een Mexicaans feest, en er waren dus superveel mensen, muziek, gedans en eten. Je kan het moeilijk uitleggen met woorden, want je moet er eigenlijk gewoon zijn. Papa, mama en ik kwamen ook op een pleintje met allemaal Mexicaanse muziek, en iedereen was aan drinken en dansen. Papa wilde ook wel zijn heupjes schudden, maar daar hebben we hem maar van afgehouden. Zo'n Hollandse vent kan niet zo goed dansen als al die Mexicanen natuurlijk! 's Avonds bij Mi Tiera avondgegeten. Een heel mooi restaurant. Helemaal versierd en grote muurschilderingen. De manager kwam nog even met ons praten, en hij stond ook op de muurschildering met zijn moeder. Nadat we ons hebben volgegeten met Mexicaans eten zijn we in de auto gestapt om weer naar Corpus te rijden. Thuis nog even tv gekeken, en daarna op naar bed.

Maandag moest ik gewoon weer gewoon naar school. Mama had me naar school gebracht, en Larry en papa gingen naar de sportschool. School was wel weer leuk, en papa en mama hadden me weer opgehaald. Even thuis omgekleed, zwemspullen gepakt, en op naar 't strand! We konden met de auto het strand op, dat was wel handig, want konden we gewoon alles in de auto laten liggen wat we niet nodig hadden. Zoals sleutels, telefoon en andere dingen. Nadat we lekker het water in waren gegaan, wilde mama haar telefoon even pakken om een foto te maken. Maar wat bleek nou, de deuren zaten op slot. En ja, de sleutels lagen ook in de auto.. We hadden onszelf buiten gesloten dus. Nadat mama me had aangemoedigd, moest ik aan onze buurman vragen of ik even een nummer op mocht zoeken van Larry. Dus ik mooi het nummer opgezocht, hem bedankt, en weer terug naar papa en mama gelopen. Alleen toen vroeg mama: 'Heb je ook wel gebeld, want de telefoons liggen ook in de auto?'. Uhhhh,, nee, dat was ik dus vergeten. Nadat ik mezelf even hard had uitgelachen, moest ik weer naar de buurman toe om te zeggen dat ik nu wel het nummer had, maar eigenlijk toch ook maar even moest bellen. Gelukkig mocht dat wel. Jammer genoeg werd er niet opgenomen, dus daar zaten we dan. 3 Hollanders buitengesloten op het strand. Onze buurman was heel aardig, en had een lock smit voor ons gebeld. 20 Minuten later kwam die meneer het strand oprijden, en had de auto weer opengemaakt. 55 Dollar armer, maar we konden iniedergeval wel weer rijden. We hebben niks tegen Larry en Susan verteld. Die zouden ons wel onverantwoordelijk vinden, hahahha.
Dinsdag weer naar school gebracht door mams, en opgehaald door papa en mama. We zijn even naar mijn voetbalteam gegaan, want die waren nog aan het trainen. Coach had papa en mama even een kleine rondleiding gegeven door de kleedkamers en alles, en buiten moest iedereen van het team zich voorstellen aan mijn ouders. Was heel leuk. Iedereen was zo blij voor me dat ze er waren :). We waren ook nog even naar de volleybal gelopen, want daar was coach Zubia. Ook zij was helemaal blij, en gaf papa en mama ook nog een knuffel.
Na het avondeten zijn we nog even naar Barnes&Noble gegaan, een grote boekenwinkel. Thuis nog even Rummikub, douchen en naar bed.

Woensdag weer hetzelfde liedje, mama naar school gebracht, en opgehaald. Thuis hadden we even een hele koffer ingepakt met kleren van mij die wel weer naar huis konden. Jasjes, vestjes, schoenen, shirtjes. 13 kilo lichter ben ik nu! Nu moet alles wel in mijn eigen koffer pakken, en hoef ik hopelijk niks over te betalen. 's Avonds uiteten met de hele familie en Cathy, Randy en Fiona. Gezellie!
Donderdag na school even naar het winkelcentrum geweest. Nog even een heerlijk ijsje gegeten en weer naar huis. 's Avonds weer uiteten en nu ook met Jonathan erbij. We gingen naar Snoopy's, een visrestaurant. We zaten lekker bij het 'raam'. Gewoon een open ding in de muur. We hebben ook een dolfijn gezien!! Ik had er nog nooit eerder zo een zien zwemmen, dus dat was wel heel cool!
Op vrijdag gingen papa en mama alweer weg. De week ging veeeels te snel! 's Ochtends voor school afscheid genomen. Papa en mama opweg naar New York en ik gewoon naar school. Toen ik thuiskwam was het wel weer stil, en leeg..

Gisteren, zaterdag, eerst even ontbeten, en toen naar een aantal winkels geweest met Larry en Susan. In de middag naar de bioscoop geweest met Lisa, Fiona en Mercy. We hebben 'The Other Woman' gezien. Was een leuke film!
Thuis een paardenrace gekeken, avondgegeten en nog even naar HEB geweest. Nu alweer zondag. Vanmiddag alweer naar de film, nu met Casey en Delores. Het is Casey haar verjaardag, dus het wordt gezellig!

Het is nu ook alweer mei. M'n laatste maandje is aangebroken. Nog maar vijf weekjes hier in Amerika, en dan kom ik alweer naar huis. Het is natuurlijk wel een beetje een gemengd gevoel. Ik ga iedereen hier super missen natuurlijk, maar kijk er ook wel heeel erg naar uit om iedereen in Havelte en Meppel weer te zien.
Zo'n jaar gaat toch ook wel weer snel he! Ik kan me nog wel precies herinneren toen ik wegging. En nu ben ik al weer bijna terug!
Zie jullie allemaal snel dus! Havelte wordt weer een stuk gezelliger als ik terug ben ;).

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Bente.

  • 04 Mei 2014 - 20:21

    Lotte:

    Het aftellen kan weer beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Bente

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 17219

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: