January + February in Texas - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu January + February in Texas - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

January + February in Texas

Blijf op de hoogte en volg Bente

22 Februari 2014 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Tja.. Ik ben er dus duidelijk niet zo goed in om mijn blog bij te houden. Ik was van plan om gewoon over elke maande te schrijven, maar heb heel januari alweer gemist. Die gaan we dus even samen met februari doen. Wordt dus weer een lang verslag. :)

De laatste keer dat ik had geschreven was dat het voetbalseizoen de volgende dag zou beginnen. Onze eerste wedstrijd was tegen Carroll. Ze waren niet erg goed en in de eerste helft stonden we al met 5-0 voor. En zoals ik had verteld, doen we niet een dubbele cijfers, dus speelden we weer in 'Pink'. In de tweede helft speelde ik voorin. De eerste keer voorin, en binnen 30 seconden had ik al gescoord! Eindscore: 7-0! Het was superkoud, dus thuis meteen een lange, warme douche. Heerlijk! :)
Twee dagen na onze wedstrijd hadden we in leg training. En oh my, dat was niet zo leuk. Het was zeer pijnvol, en dat was vooral te merken de volgende dag. Ik kon nauwelijks lopen..
In het weekend mocht ik mee naar een toernooi met de varsity. Mijn wekker was om 4 uur in de morgen en we vertrokken om half 6. We hadden een drie uur busrit, en iedereen sliep, want het was natuurlijk veels te vroeg. Onze eerste wedstrijd was om 11 uur; 8-0 gewonnen. Tweede wedstrijd: 3-0 gewonnen. Derde wedstrijd: 6-0 gewonnen. Dat betekend dat we dus naar de volgende ronde gingen op zaterdag. In het hotel iedereen even opgefrist en daarna uiteten bij een Italiaans restaurant, jumm! De volgende morgen toen ik mijn lenzen in wilde doen, zag ik dat ze helemaal gekrompen waren. Larry had me de verkeerde vloeistof meegegeven, en ik had geen andere lenzen. Dus ik moest met mijn bril op rondlopen. Gelukkig kwamen Larry en Susan nét optijd voor de wedstrijd en kon ik nog snel mijn lenzen indoen! We wonnen alweer, nu met 2-0! Was een spannende wedstrijd. Finale was tegen Victoria East, en jammer genoeg verloren we die met 2-1. Maar hee, eerste toernooi direct tweede, best netties!
Na het toernooi hadden we dinsdag gewoon weer een wedstrijd. Met 6-2 gewonnen, maar was niet echt een goede wedstrijd..

Er zijn ook weer wat minder leuke dingen gebeurt tussen mij en mijn gastvader. Hij leest mijn smsjes, en zegt met wie ik wel en niet mag praten. Slaat nergens op, maarja.. Ik zei: dus ik moet gewoon mijn vrienden negeren? Zegt ie: Je kan toch gewoon nieuwe vrienden zoeken?' Ja, alsof dat altijd zo makkelijk gaat.. Daar was ik echt even pissed om!

In het weekend weer een varsity toernooi waar ik mee mocht. Deze keer gelukkig dichterbij. Eerste wedstrijd met 3-0 gewonnen, tweede wedstrijd met 3-0 gewonnen, derde wedstrijd met 7-0 gewonnen. Dat was geen moeilijke dag dus! De volgende dag zaten we in de Gold Division, omdat we alles hadden gewonnen. Dit was wel wat moeilijker. Onze eerste wedstrijd om zaterdag was zoo super spannend! We stonden de heletijd met 1-0 achter, en de laatste 10 minuten scoorde Kelsey de gelijkmaker. Er was geen verlenging, maar direct naar penalties. We misten de eerste, en tegenstander ook, wij mistte 2e, zij scoorden, we scoorde 3e, zij ook, we scoorde 4e, zij mistten, en toen mistte wij, en zij scoorden. McAllen won dus.. Dat was niet zo leuk, maar we hadden nog een wedstrijd te gaan voor derde/vierde plek. We wonnen die met 1-0, en zijn dus als derde geeindigd. Coach zei dat dit het hoogste ooit gehaald is, en hij was dus erg trots op us.

Op 20 januari was het Martin Luther King day, en dus hadden we geen school. Wel hadden we een wedstrijd, de White vs. Maroon game. Varsity en JV gemixt, tegen elkaar. Ik zat in de Maroon team en we verloren met 1-0. Maar we hebben wel de penaties gewonnen! Het was erg leuk. Het was in de 20 graden, dus ik had een lelijke tan line er van over gehouden..

We zijn nu ook al een anderhalve maand in het nieuwe semester, en dus ook een aantal nieuwe klassen. Ik ben van Psychologie naar Sociologie, van Economie naar Government, van AP EnglishI naar Regular English III, en een andere geschiedenis klas. Best wel veel veranderd dus! Mijn sociologie lerares is echt wel een beetje raar.. Ze zegt allemaal rare dingen zoals: Mijn zonen mogen blij zijn dat je geen mensen meer mag hangen en dat ik van ze hou, want anders..' En nog veel meer rare dingen. En ze schreeuwt veel, maar dat is omdat ze Mexicaans is zegt ze. In engels en geschiedenis heb ik wel nieuwe vrienden gemaakt. Veel mensen zitten in beide klassen, dus dat is gezellig.

Ik zou dat weekend weer een toernooi hebben, nu met JV, maar was afgelast vanwege het weer. Het was koud, regenachtig, en kans op ijs.
In Koor zingen we nu Disney liedjes zoals High School Musical, Mary Poppins, Mickey Mouse, Beauty&The Beast. Het is heel leuk!
Ik ben ook druk bezig met een scrapbook, met allerei foto's en dingen die ik heb bewaard als toegangskaartjes en alles. Wordt wel een mooie herinnering dan!

Op de 28e voetbalseizoen zou nu echt starten, maar het begon al niet zo goed. Vanwege het weer werd onze eerste wedstrijd naar Laredo afgelast.. Het was te koud. Het vroor.. De wedstrijd was verschoven naar woensdag. Dus om 1 uur 's middags zaten we in de bus opweg naar Laredo. Een drie uur busrit. We wonnen met 9-0, en moesten daarna bij de varsity kijken. En het was me toch koud!! Ik had een ondershirt, een jacket en een winterjas aan, en een deken om te heen, en ik was suuuperkoud.. Varsity won met 5-0. Daarna dus weer drie uur in de bus opweg naar huis. Tegen 1 uur lag in eindelijk in bed, en sliep ik als een roos. De volgende morgen was hard om op te staan na 5,5 uur slaap. Iedereen van voetbal was supermoe.
Op vrijdag hadden we alweer een wedstrijd, nu tegen Alice. We hebben met 6-1 gewonnen. Na de wedstrijd Fiona opgehaald, en de volgende morgen vertrokken we naar Houston. Eerst gingen we naar NASA, SpaceCenter. Dat was echt wel interessant. We hadden een hele rondleiding en hebben de raket gezien die naar de maan is gegaan. Daarna gingen we naar ons hotel, wat bij de bijna grootste winkelcentrum van Amerika zat. Er was zelfs een ijsbaan in de winkelcentrum, en Fiona en ik hebben over 2 uur geschaatst, was super leuk! Er waren echt een paar hele goede schaatsers die allemaal trucjes deden. De volgende dag moest er natuurlijk geshopt worden. We hadden niet erg lang de tijd, maar de waren zeker geslaagd. Ik had een leren jasje en twee shirtjes, en Fiona een heleboel. Zij is echt een shopper shopper. Die dag was ook SuperBowl Sunday, en dat moest natuurlijk wel gekeken worden. Gelukkig waren we al thuis. Het was Denver vs. Seattle. Ik was voor Denver, maar die speelden super slecht. Seattle won met 43-8. De wedstrijd was in de eerste quarter al wel zo'n beetje beslist..

Dinsdag weer een wedstrijd, nu tegen Tuloso Midway. 6-0 Gewonnen, en ik scoorde uit een vrije trap :). Vrijdag zouden we weer naar Laredo gaan, maar vanwege het weer was het weer afgelast en verschoven naar de volgende dag, zaterdag. Jammer genoeg had ik mijn Choir Contest op zaterdag, en kon ik dus niet naar de voetbal.. We wonnen wel met 8-0. Die avond naar Alan Jackson concert geweest, een echte country singer. Hij was best goed en was leuk om te zien! Een vriendin van mij was er ook, en zonder het te weten zat de direct tegenover me. Toen we elkaar zagen moest er natuurlijk uitgebreid gezwaaid worden!

Ook hebben we uitgebreid de Olympische Winterspelen zitten kijken, en heb ik hard voor Nederland gejuicht. We hebben het zeker goed gedaan! Jammer genoeg heeft de USA wel wat meer medailles. Maar we hebben bijna al het schaatsen wel een medaille gewonnen. Trots op Nederland.

In sociology gaan we nu elke woensdag naar de lagere school, naar kinderen van 9/10. We zijn hun mentoren dan, en spelen allerlei spelletjes, en we moeten uitzoeken hoe hun thuissituatie is. Of ze wel genoeg te eten krijgen, of sowieso wel eten krijgen, en of de ouders goed voor ze zorgen enzo. Is wel leuk en interessant om te doen. Lisa en ik hebben samen een meisje Katie. Ik geloof dat zei het wel leuk heeft thuis, maar ze zijn wel arm. Ze krijgt kleren van school, omdat haar ouders het niet kunnen betalen. Er is best wel veel armoede hier, en is wel erg om te zien..
Dinsdag weer een wedstrijd, tegen Laredo Martin. We wonnen met 8-0, en ik scoorde in de tweede helft als een voorspeler. :). Ik scoor hier al meer dat mijn hele seizoen vorig jaar in Havelte, haha.

Valentijnsdag. Grote dag hier in Amerika. En iedereen houdt van me bleek wel weer. Fiona gaf me een hele valentijnstasje, Larry een grote knuffelhond, chocolade, en cd van Alan Jackson en John Legend, Rebecca gaf me chocolade, Madison wat snoep. Jaja, lekker lekker! Ook hadden een halve dag vanwege President's Day. Cathy, Randy en Fiona namen me mee naar New Braunfels/Gruene. We gingen 's avonds naar een concert van Bri Bagwell. Zij is 25, en niet heel bekend, maar Cathy en Randy kennen haar. De politie dacht dat Fiona en ik 21 waren, dus we kregen een stempel. En dat betekende dat we dus ook konden drinken, dus we hebben ook twee biertjes gedronken. Lekkerlekker.
De volgende morgen gingen we voor 2 uurtjes naar de outletmall in San Marcos, ik kocht alleen een shirtje voor 3 dollar, en Fiona een portemonnee, shirtje, broekje, lange broek. 's Avonds gingen we naar een rodeo. Eerst stierrijden. Die mensen zijn echt gek in hun kop. Wie gaat er nou op een reuze stier zitten, en laat zich er uiteindelijk af gooien. Er waren maar twee cowboys die het 8 seconden vol hadden gehouden. Als je dat kan, ben je echt goed! Daarna was er stier ontwijken. Er was dan een vent in de bak, en een stier, en dan ging ie wegrennen voor de stier. De eerste vent was niet zo goed, en werd hard aangepakt door de stier en zijn horens. Pijnlijk.. De rest was gelukkig wel wat beter! Was wel een echte Texas ervaring om daar te zijn!
Op zondag gingen we naar de Blue Man Group. Die zijn echt zoooo goed en grappig. En ze doen ook wel veel met het publiek. Ze hadden ook een man uit het publiek gehaald en in een wit pak gehesen, en daarna helemaal blauw geverfd, aan zijn voeten vastgebonden en tegen een doen aangeslagen om kunst te maken. Dat was echt grappig, haha. Die avond ook naar Canadian Brass, dat is echt niks voor mij. 5 Mannen op blaasinstrumenten die Bach en Mozart spelen. We waren daar voor oma, want die vind het helemaal mooi. Ik was ook by far de jongste in het hele publiek. Iedereen was 65 en ouder..

In engels lezen we nu de Great Gatsby. We moesten stemmen op wie een character moest spelen, en ook ik was er 1 geworden. Daisy, de hoofdrolspeelster. Iedereen die een character was moest een fotoshoot doen. De lerares nam de foto's en wij moesten poseren. En omdat ik de hoofdrolspeelster was van de vrouwen in de film, had ik foto's met iedereen. Lerares zegt dat het hele leuke foto's zijn, en we krijgen waarschijnlijk wel een kopietje. Ben benieuwd!
Ik loop al een tijdje in jurkjes en tshirts rond, want het is hier al mooi in de 20 graden, heeeeerlijk!
Dinsdag westrijd tegen Kingsville. We wonnen 8-0, en ik scoorde 1x en had drie assists. Goede wedstrijd dus!

Onze Weightroom Wednesday wordt nu wel wat zwaarder. We doen onze gewone gewichten: met 15 kilo 15 squats, en je moet dat het gewicht optillen tot boven je hoofd. En met 25 kilo 15 squats waar je het gewicht gewoon vasthoudt. Dat is niet zo erg om te doen, maar nu hebben we nog wat extra's.. M100 (Mandatory 100). Eerst 25 keer in push-up positie, en dan omhoog springen, dan 100 mountain climbers, en dan 25 squathops. En dat 4 keer. Dus 400 in totaal. En dat is pijnvol en zwaar!!!

Vrjdag weer een wedstrijd gehad tegen Laredo Cigaroalla, met 8-1 gewonnen en weer 2 keer gescoord en een assist! Goed bezig!!
Vanavond ga ik met Fiona en Julia bij Kim slapen, en zij heeft een zwembad, en een boot waar je mee kan waterskieen, dus dat wordt wel leuk! Zin in!

Nou, dit was het wel weer voor vandaag. In maart schrijf ik wel weer. Nog drie maanden school, en dan alweer bijna naar huis. Tijd gaat snel. En paps en mams komen in April hier waar ik natuurlijk heeeeeul erg naar uitkijk! Dat wordt leuk! :)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Love y'all.

  • 22 Februari 2014 - 21:30

    Gerry:

    Eindelijk weer een uitgebreid verhaal. Verheug me op je verhaal in maart! Love you!

  • 23 Februari 2014 - 18:44

    Marlous:

    Super leuk Bente. Ben alweer benieuwd naar je volgende blog! Mis je schattie!! Loveyou

  • 24 Februari 2014 - 10:12

    Ben :

    Mooi verhaal . Vindt dat je een leuke pen hebt en ik merkte in je schrijven dat je ook al in het engels denkt en soms schrijft. See you soon en love you.

  • 26 Maart 2014 - 22:17

    Anita:

    Leuk verslag, Bente! Geniet van de laatste paar maanden in de States: time flies en in Nederland begint het gewone leven weer. Veel plezier met het rondleiden van je ouders als ze bij je op bezoek komen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Bente

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 17214

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: