Life of an American teenager. - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu Life of an American teenager. - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

Life of an American teenager.

Blijf op de hoogte en volg Bente

13 April 2014 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Oke. Dat elke maand schrijven wordt dus duidelijk ook niks.. Ik was gebleven bij eind Februari. Das dus ook al een lange tijd geleden. Bereid je maar weer voor.

Eind februari met Julia en Fiona bij Kim geslapen. Zij woont aan het meer, en haar zwembad kijkt uit over het meer. Lekker chillen dus! Hele dag daar dus een beetje gezeten. En naar de bios geweest, was een top weekend!
Ik heb eind februari ook gehoord dat ik naar huis vlieg op 7 juni. Om 7 uur 's morgens al.. Ik kom aan in Nederland op 8 juni tegen 2 uur in de middag. Das wel een mooie tijd. Dus eind van de middag weer lekker in Havelte! Ik verwacht natuurlijk wel versierde straat! ^^

Ook ben ik eind februari in het Varsity team geplaatst, het eerste team van voetbal. Dat was natuurlijk wel superleuk! Het team is echt heel leuk en we zijn allemaal heel close.

In maart kwam Karolina. Zij was hier een exchange student drie jaar geleden, uit Polen. Ze is een dealer in de grootste casino in Polen, das wel cool dus! Ze bleef hier voor twee weken. De eerste week had ik nog school, en de tweede week was Springbreak. De maandag van Springbreak had ik een wedstrijd. Eerst Team breakfast bij Kelsey, een daarna in de bus naar Laredo, zo'n drie uur verderop. We hadden met 8-0 gewonnen, en ik had zelfs gescoord! :). We vertrokken om 12 uur weg uit Corpus, en kwamen ook tegen 12 uur weer aan. Een hele dag vol met voetbal dus!
De dag erna gingen we naar San Antonio. Eerst naar NASA, SpaceCenter. En naar de grootste winkelcentrum van Texas, daar is natuurlijk niks mis mee! Too bad I coudn't find anything...
Op Woensdag gingen we naar Sea World. We hebben alle shows gezien, met dolfijnen, walvissen, pinguins en zeehonden. En natuurlijk was ik weer eens verbrand. Zonnebrand helpt nooit bij mij... Ik had wel de lelijkste sunburn. Je zag mn hals van mijn shirt, en ik had mijn broek opgerold, dus alleen mijn enkels waren verbrand, en de rest niet. Wauw..
De andere dagen van Springbreak beetje naar het strand geweest en nog meer verbrand. Heerlijk! Op Donderdagmorgen wel om 10 nog eventjes twee uur getraind voor voetbal. Maar dat is natuurlijk nooit verkeerd. Vrijdag een wedstrijd tegen Callalen, 9-0 gewonnen :). Ook nog naar een Rodeo geweest, want ja, we zijn natuurlijk in Texas!
De dinsdag na Springbreak ging Karolina weer weg, en hadden wij onze laatste district wedstrijd tegen Kingsville. Zij stonden tweede, en wij eerste. Als Kingsville zou winnen, zouden zij eerste komen te staan. En het was zeker een spannende wedstrijd! Eindscore: 4-3! Dat betekende voor ons: UNDEFEATED DISTRICT CHAMPIONS! En we gingen door naar de playoffs. Caoch was zo trots op ons, en iedereen was superblij! Was zeker een goed district seizoen, en we waren helemaal klaar voor playoffs.

Op school hadden we drie dagen in een rij een Bommelding. Dat was echt wel eng. Er waren briefjes achtergelaten dat er een bom in de school zou zijn. We moesten dus drie keer de school uit en buiten blijven wachten totdat alles was onderzocht. Ze hebben twee leerlingen opgepakt. Gelukkig maar. Daarna hebben we er niks meer van gehoord. Het is wel een state felony, dus ze zitten waarschijnlijk in de gevangenis!
Dinsdag onze eerste Playoff wedstrijd tegen Victoria West. We vertrokken om half 12 van school en hadden lunch met het team bij Olive Garden, lekker lekker! Daarna in de bus naar Victoria, waar we tegen half 5 aankwamen. Beetje op het veld gelopen/gelegen/en ballen geschoten en daarna omgekleed en warming-up. Haleigh scoorde in de eerste vijf minuten van de wedstrijd. Daarna gebeurde er niet zoveel tot de laatste tien minuten. Victoria scoorde, en we waren al helemaal ingezet op de overtijd. Totdat Kelsey in de laatste twee minuten van de wedstrijd de winnende goal maakte!! 2-1 overwinning dus voor Flour Bluff! Vrijdag was de tweede ronde alweer, tegen San Antonio Harlandale. Weer vertrokken we om half 12, en deze keer lunch bij Schlotsky's, een sandwich restaurant. En weer moesten we all the way naar Victoria. Het was heel warm en de wedstrijd begon om 6 uur. En weer hebben we gewonnen, met 4-1!!! Op naar de derde ronde dus!!
Op zaterdag gingen Julia, Fiona, Lisa en ik promdress shopping. En wonder boven wonder was ik meteen geslaagd! Fiona was helemaal verliefd op een jurk, maar die was wel 550 dollar.. Dat heeft ze na heeeeel lang nadenken maar niet gedaan. Ze is er pas vorige week uitgekomen dat het niet zou doen, haha. Niemand anders had een jurk gevonden.
Lisa bleef slapen en de volgende dag gingen we naar de Blue Angels, een airshow. Het was heel gaaf, heel luid, en heel warm! En zoals gewoonlijk: verbrand. Het was geen verrassing meer. Ik heb veel foto's gemaakt, dus die zal ik wel even bijvoegen!

Op 1 April kwam Kat, onze aanvoerder en verdediger met krukken de kleedkamer inlopen, en coach was al meteen boos. Maar natuurlijk was het een 1 april grap, gelukkig maar! Daarna hadden we trainen. Jammer genoeg moesten we ook 7 sprints doen. Daarna penalties. En ineens werd coach superboos, en zei dat we niet gefocused waren, en dat twee dagen voor de playoff wedstrijd. Dus moesten we op de lijn en Sweet Sixteens doen (geloof me, die zijn niet sweet), dus wij allemaal klaarstaan. En coach vroeg aan Kat wat de datum was. En natuurlijk 1 april. Hij vond het de beste grap ooit!

Op donderdag moest ik voor Spaans een gerecht maken uit Ecuador. Ik had gekozen voor Arroz Verde (groene rijst). Het was een soort Risotto. Ik begon een beetje laat met koken, omdat ik het recept verkeerd had gelezen, en we dus niet de goede ingredienten in huis hadden. Ik begon tegen 9 uur. Ik wist niet dat het zolang zou duren om dat gerecht te maken, en tegen half 12 was ik pas klaar. Het was wel heel lekker!! En gelukkig vond iedereen dat. Niet alles was opgegeten in Spaans, maar het was allemaal op bij het eind van de dag. Koor en voetbal vond het ook heel lekker :).
Op vrijdag hadden we onze derde ronde van playoffs, tegen Victoria East. Zij zijn een goed team die ons vorig jaar uit de playoffs hebben gegooid. Wij hadden het geluk dat we een thuiswedstrijd hadden, en er waren superveel mensen. Er waren niet eens genoeg plekken om te zitten, dus mensen brachten hun eigen stoeltjes en kleedjes om op te zitten. En sommige klassen kregen zelfs extra credit als ze naar onze wedstrijd zouden gaan! De wedstrijd begon om 7 uur. Victoria East scoorde binnen 2 minuten, en tien minuten later weer.. Daarna Kelsey de 2-1, en zij weer de 3-1. Rust. We hadden er nog steeds al het vertrouwen in dat we konden winnen, en we gingen er weer helemaal voor. Caleigh scoorde de 3-2, Kelsey de 3-3, en in de laatste tien minuten Celia de 4-3!! Weeeer een ronde verder dus! Iedereen was zoooo blij, dit was echt een supergoede wedstrijd! Na de wedstrijd hadden we teamdinner bij het restaurant van Kat's ouders. Lekker lekker.

Die zondag, 6 juni, ging ik naar Fiona voor de hele week. Larry en Susan gingen naar HEB Camp, een kamp voor de 8 graders. Voor school elke dag vroeg opstaan om de bus te halen. En mn eigen lunch maken. Ben ik niet gewend, want ik ben een verwend kind, hahaha. Elke dag wel mooi de bus gered om 7.20. Op dinsdag hadden we onze vierde ronde van playoffs in Alice tegen Edcouch Elsa. Een team uit de valley. Zij waren suuuuper aggressief en iedereen is wel een paar keer op de grond gegooid. Er waren drie gele kaarten en 1 rode in de wedstrijd. Er was ook een meisje die haar middelvinger naar ons publiek deed, en een paar die vol tegen de scheids hebben geschreeuwd, en het publiek die erg luid was. Leuke wedstrijd dus. Vooral omdat we met 5-1 hebben gewonnen! :). Dat betekend dat we doorgingen naar ronde 5: Regional Semi-finals. Die speelden we twee dagen geleden, op vrijdag. In Cabaniss, 30 minuten hier vandaan, tegen Leander Rouse, uit Austin. Jammer genoeg waren zij duidelijk beter dan wij waren, en verloren we met 6-0. Dat was het dan, het echte einde van ons seizoen. We zijn wel tot de laatste 16 teams gekomen van de 208 die aan de playoffs begonnen. Daar kunnen we dus wel trots op zijn. Maarja, het doet natuurlijk wel een beetje pijn om zo te verliezen, en te beseffen dat dit onze laatste wedstrijd samen was. Er zijn ook wel wat tranen gevallen. Zelfs bij de coach. Toen ze ons vertelde dat ze haar familie maar twee keer in het jaar ziet, en wij haar tweede familie zijn en haar door alles mee helpen, had ze ook wel tranen in haar ogen. En alle seniors natuurlijk, hun allerlaatste wedstrijd voor Flour Bluff. Coach Lopez zei dat we zo'n speciaal team zijn en anders dan alle andere jaren. Dat we zo veel closer zijn. En dat hij super trots op ons is! Zal wel raar zijn om nu geen wedstrijden en training te hebben. Wat moet ik nu doen met al die vrije tijd!? Echt, groot gedeelte van tijd ging naar voetbal..

Gisteren zijn Julia, Fiona, Cathy, Randy en ik naar Sandfest geweest. Op het strand waar allemaal sand sculptures zijn. Was supermooi! Jammer genoeg dat het Julia en Fiona niks scheelde, die wilde alleen maar andere mensen tegenkomen, dus heb ik daar mooi alleen rondgelopen met mijn camera. Was ook niet verkeerd. En ondanks de zonnebrand, zie je duidelijk dat ik een jurkje aan had.. Daarna hebben we nog even gezwommen, gegeten, en 's avonds naar de Ranch Rodeo. Was ook leuk! Goede zaterdag gehad dus!

Op vrijdag zijn papa en mama ook naar US vertrokken. Ze zitten nu in Denver, waar het vannacht nog even flink gesneeuwd heeft. Ze stuurden me vanmorgen nog een berichtje dat ze in hun camper hadden overnacht zonder stroom en water. Het was dus een koude nacht geweest!! En dat terwijl ik hier in mijn jurkjes rondloop en 30 graden heb!
Woensdag vliegen wij ook naar Colorado, en dan zie ik papa en mama waarschijnlijk op donderdag!! Wij vliegen op woensdag heen, en dan slapen we eerst een nacht bij Larry's broer die in Denver woont. Dan gaan we donderdagmorgen met een trein de bergen op. Die trein heeft een glas plafond, dus dat moet wel heel mooi zijn! De treinreis is zo'n 5 uur. Daar heb ik wel zin in! Dan gaan we van het station naar ons hotel, dat aan de Hot Springs zit, dus daar kunnen we lekker in gaan, als het buiten aan het vriezen is! En papa en mama proberen ook een camping te zoeken vlak bij ons hotel, en die zie ik dan hopelijk op donderdag!!!! Kijk er zo erg naar uit!! Op zondag vliegen we weer naar huis, en papa en mama komen dan een week later naar Corpus voor een weekje. Op 2 mei vertrekken ze dan van hier naar New York, en daar verblijven ook nog een week. Superleuk dus allemaal!

Als papa en mama vertrekken heb ik hier ook niet meer zo lang. Op 2 mei gaan papa en mama hier weg uit Corpus. Ik heb dan 8 mei een Choir Banquet, 17 mei Prom, en dan 31 mei Graduation, 1 juni Operation Gradution, en dan op 7 juni vertrek ik om 7 uur naar huis. Ik vlieg van Corpus naar Dallas, van Dallas naar New York, waar ik zes uur moet wachten op mijn volgende vlucht. Om 8 uur 's avonds vertrek ik van New York naar London, waar ik om 8 uur in de morgen aankom. Daarna mijn laatste vlucht van London naar Amsterdam, waar ik als het goed is tegen 2 uur aankom. En dan eindelijk weer richting Havelte.

Ik heb wel heel veel zin om weer naar huis te gaan, maar het zal natuurlijk ook wel raar zijn om alles hier achter te laten. Ik heb hier nu een boel vrienden gemaakt, en die zal ik zeker wel gaan missen. Je weet natuurlijk nooit zeker of je ze nog terug zal zien! Hopelijk wel natuurlijk! Gelukkig gaan mijn vrienden wel mee naar het vliegveld op mij uit te zwaaien, al is het om 7 uur!
Maar eerst nog maar even een mooie tijd hier maken. Nog 55 dagen hier in Corpus. Dat moeten we natuurlijk wel goed afsluiten!!

Dit was het dan wel weer voor deze keer. Genoeg geschreven! Nog even de foto's bijvoegen en dan is t klaar. Mijn volgende blog zal zijn als ik alweer bijna op huus an ga.

LIEFDEEE
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 16 April 2014 - 21:18

Ellen:

Het aftellen is begonnen! Nog maar 53 nachtjes!