December in Amerika. - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu December in Amerika. - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

December in Amerika.

Blijf op de hoogte en volg Bente

05 Januari 2014 | Verenigde Staten, Corpus Christi

IEDEREEN NOG EEN GELUKKIG NIEUWJAAR! 2013, wat ging dat jaar toch snel! Nu alweer 2014, het jaar waarin ik weer thuiskom. En ik kan natuurlijk voor iedereen spreken, dat dat geweldig is :).
Ik heb deze maand zelfs opgeschreven wat ik allemaal heb gedaan, dus bereid je voor, voor een lang verslag.

Thanksgiving. November 28. Wat heb ik veel gegeten zeg.. Pfff. We hadden een typisch Amerikaans Thanksgiving dinner. Kalkoen, mashed potatoes, cranberries, stuffing, gravy, noem maar op! Tegen 4 uur begonnen we met eten, en tegen een uurtje op 7 waren we klaar. Genoeg gegeten dus..
De dag na Thanksgiving is Black Friday. Extreme kortingen op alles. Daar moesten we natuurlijk even een kijkje nemen. Mensen worden echt gek als ze kortingen zien, en zoals in films wordt er soms ook wel een beetje gevochten over de laatste producten. Maarja, ook ik kon het niet laten, en heb even wat kerstkadootjes gekocht, en wat andere kleine dingen.

Op zondag 1 december hebben Larry en ik de handen uit de mouwen gestoken, en de boel buiten eens even mooi versierd. Kerstverlichting in de boom, en langs de fence. Ziet er supermooi uit! Jammer genoeg zijn we de enigen in de straat die verlichting hebben..

En dat was het dan, de vakantie. Op 2 december moesten we gewoon weer naar school. En begonnen de soccer tryouts. En geloof mij, die zijn niet om te lachen. Zeker niet. Eerder om te huilen. De eerste dag begon al met veeeeels te veel rennen. Alleen maar sprintjes trekken, en suicides, en sweet 16. En die zijn niet zo sweet. Het bevat namelijk een boel rennen. En dat was de volgende dag ook wel te voelen. Oh god, wat had ik een spierpijn.. En dan moesten we nog drie dagen!
De tweede dag was iets minder rennen en meer met de bal. En fitness. Wat ik natuurlijk wel weer in mijn benen voelde. Ook speelden we partijtje, en op het einde natuurlijk weer 8 sprints over het hele veld..
Dag 3. Killerday. Tijd voor de Hornet Mile. We moesten 7 rondjes rond de track rennen, en dan 6 rondjes met stadion included. Eerste rondje was alleen rond de track, de rest was de risers op rennen tot bovenaan, en naar beneden, weer omhoog, weer naar beneden, en dan je rondje track afmaken. Mijn tijid daarvoor was 24:34. En dat was nog niet alles. Na de Hornet Mile hadden we nog serious legtraining. Allemaal sprongen en jumping jacks, en als laatste nog 100 yard lunges. Allemaal pijnvol dus. Jammer genoeg was de training nog niet over, en gingen we terug naar het veld. Nog partijtje gespeeld, en nog wat meer sprinten.
Dag 4, last day!! En gelukkig een goed einde, met de beste dag van tryouts. Wat afronden, en partijtje. Daar kon ik wel mee leven!
Het was ook Sinterklaas in Nederland, en Larry en Susan hadden wat kleine kadootjes gekocht. Zo lief!
Vrijdag was de dag dat we te weten kwamen of we een team hadden gemaakt. En het was gelukt, hard work pays off. Ik zat in het JV team. Natuurlijk was ik liever in de Varsity team, maar hee, ik heb het wel gemaakt! Om dat te vieren hadden we 's avonds in een typisch hamburger restaurant gegeten. En dat was een beste hamburger, groot man!

In het weekend zijn we naar Christmas on the Square in Goliad geweest. En het was me toch een potje koud! Het vroor, en ik heb natuurlijk niet echt winterkleren hier, dus ik vroor ook. We hebben de Kerstman op een longhorn gezien, een grote koe. Is weer eens wat anders ;).

Op 12 december hebben Larry en ik de kerstboom versierd. De meeste kerstballen hadden met paarden te maken natuurlijk. En alles was breekbaar is moet bovenin de boom, want anders maken de katten het kapot. De volgende morgen zat er al een kat op ooghoogte in de boom. Das natuurlijk niet de bedoeling! De boom is wel mooi geworden!
Susan was in Pennsylvania bij haar moeder. Op de zondag kwamen ze thuis, allebei. Susans moeder blijft hier tot april.

14 December was een leuke dag. Eerst ontbijt met Larry bij Andy's. Een goed ontbijt restaurant. Daarna naar Academy om een bestuurbare helikopter voor Jonathan te kopen. Kan hij zijn katten terroriseren. Na even thuis geweest te zijn, mijn secret Santa kadootjes gekocht, voor voetbal en koor. Daarna door naar Funtrackers. Een kartbaan. Gaat best snel en is suuperleuk! Tegen 6 uur gingen Larry en ik uiteten bij de Yacht Club, een club voor alleen members. Zijn dus niet zoveel mensen. Ik had een heerlijk chicken Alfredo pasta, en een chocolade cake als dessert. En uiteindelijk gingen we nog kerstverlichting bekijken. Leuke dag gehad dus!

Op 17 december hadden we een Kerst Concert met koor. Ging allemaal heel goed, maar was wel strict hoor! We droegen allemaal dezelfde jurk, en zelfde sieraden. Haar moest vast zijn. Als we naar de zaal gingen om te zitten, moest je wachten tot iedereen voor een stoel stond, en moest je tegelijk gaan zitten. Wat een gedoe zeg. Maar was voor de rest wel leuk allemaal!
Omdat het de laatste week voor de kerstvakantie was, deden we echt helemaal niks meer in de klassen. Beetje films kijken, of gewoon hele uur praten.
Voor onze voetbal fundraiser moesten we 50 baantjes zwemmen in de schoolzwembad. Dat was wel even lekker. Je kon op de helft van het bad lopen, dus het was ook niet zo zwaar ;0.
Op de allerlaatste schooldag van het jaar werd er echt niks gedaan. Zelfs in voetbal deden eens wat anders: een armdruk toernooi. Ik moest de tweede ronde tegen Liz, en we zijn even sterk. Eerst hadden we ons rechterarm, dat duurde over 15 minuten, dus wisselden we maar naar ons linkerarm, dat hielp ook niks. Maar een pauze ingelast dus. Nadat iedereen de ronde had afgemaakt, moesten wij weer verder met ons rechterarm. Mijn arm deed echt zeer door de heletijd kracht te zetten, dus ik verloor uiteindelijk. Na het toernooi nog wel even goed getraind, en weer een heleboel gerend!

En op 20 december, eindelijk vakantie!! Larry en Susan hadden een nieuwe fiets gekocht, dus die heb ik natuurlijk gelijk al even uitgetest. Ik mis mijn fiets thuis wel hoor. Hier kun je nergens naartoe fietsen, omdat het te 'gevaarlijk' is..
Twee dagen voor Kerst hebben Susan ik allemaal eten gekocht om aan drie arme gezinnen te geven, die geen kerstmaaltijd kunnen veroorloven. Goede daad dus!
Daarna ben ik naar de sportschool geweest voor Bodyattack. Even een goede workout gedaan! Daarna naar de mall met Fiona. Niks gekocht, wel een lange tijd in de zon gezeten met een ijsje. En dat eind december!
Op de 24e, de dag voor Kerst, was iedereen gestresst voor de laatste kerst inkopen. Overal was dikke drukte. Ook Susan en ik zijn weer op pad geweest. Dit keer voor speelgoed voor een arm jongetje die met zijn moeder woont. We hebben een fiets, voetbal en allemaal speelgoed voor hem gekocht voor kerst. Hopelijk heeft hij ook een leuke Kerst gehad! Wij hebben iniedergeval een goede daad verricht :).

25 decemeber. Kerst. Eerst hadden we een lekker ontbijt met zn allen, en tegen 11 uur was het tijd op de cadeautjes die onder de boom lagen uit te pakken. En dat waren nogal wat cadeautjes. Ik ben zeker flink verwend, en heb allemaal leuke dingen gekregen. Ik ben maar gelukkig met zo'n gastgezin!
's Avonds ook heeeeeerlijk gegeten. We hadden een heel lekker vlees, cheese potatoes, cranberries, fruitsalade, pumpkin pie, broodjes. Heeer-lijk. We hebben ongeveer 3 uur aan de tafel gezeten, en lang niet alles was op. Ik was weer 10 kilo aangekomen.
In Amerika bestaat geen 2e Kerstdag. Maar toch voelde het zo. Uitgeslapen tot half 12, nagels gelakt, films gekeken, en in mijn scrapbook gewerkt. 's Avonds nog een filmpje gekeken, en daarna naar bed. Lekker lui dagje dus!

Daarna moest het maar weer gebeuren: sportschool. Even al dat eten eraf! Een mijl hardgelopen, wat buikspier oefeningen gedaan, beentraining, en nog wat arm. Fiona ging mee naar huis. 's Avonds zijn we met z'n allen naar de film 'Saving Mr. Banks' geweest. Over Mary Poppins. Leuke film!
De volgende dag weer Funtrackers, leuk leuk. En 's avonds naar Candy Cane Lane. Een hele straat met alleen maar kerstverlichting. En niet zo'n beetje ook! Echt zooo veel, en zo mooi! Wauw.

29 december was Lotte jarig!! We hebben 2,5 uur geskyped. Kristi, Daphne en mama waren er ook. We hebben een boel gelachen en was harstikke leuk. Mis mijn vriendinnen!
Dag daarna weer sportschool voor een goede workout. Voelde weer goed.

Oud&Nieuw was niet zo leuk als ik me had voorgesteld. Ik zou eerst naar een vriendin gaan, Kristina, maar Susan had een paar telefoontjes gepleegd naar weet ik veel wie, en kwam tot de conclusie dat ze ons niet vertrouwde samen. En daarom mocht ik niet naar Kristina toe, en moest ik thuisblijven. Ik heb de boel eens even lekker bij mekaar gejankt, en vooral toen mama belde toen het in Nederland 12 uur was. Ik voelde me echt kut, en wilde niets liever dat naar huis gaan. Dus hier zat ik dan, met drie 60+, niet eens aftellen tot het nieuwe jaar. Om 12 uur tikten we elkaar het glaasje, en gingen we weer op de bank zitten. Vuurwerk is hier illegaal in de stad, dus daar konden we ook niet naar kijken. En zeker niet afsteken, want de paarden zijn er bang voor. Om kwart voor 1 lag ik in bed. Dit was de meest saaie Oud&Nieuw die je je ooit kan voorstellen. Kan niet wachten om het volgend jaar weer lekker in Havelte te vieren!

Op donderdag 2 januari begon voetbaltrainen om 10 uur. Het was koud en winderig. Trainen was wel goed, beetje afronden en partijtje. Om half 1 waren we klaar en thuis even lekker gedoucht. Daarna bij Fiona brownies gemaakt, en over vanalles en nog wat gekletst. We hadden allebei even een moment dat we echt naar huis wilden.
3 januari hadden we een oefenwedstrijd tegen de King Mustangs. We hadden verwacht dat ze wel goed zouden zijn, maar nee. In de eerste helft stonden we al 6-0 voor. Coach houdt er niet van om te winnen met dubbele cijfers, dus bij de 8-0 moesten we 'pink' spelen. Gewoon alleen passen, lummelen dus met de tegenstander. Dat was dus een beetje saai. 's Avonds was de X'es-game. Dat is een wedstrijd waar ons Varsity team tegen oud leerlingen speelt, die ook in de varsity hebben gevoetbald. Was wel leuk om te zien en ons team won met 4-3. Ik hoorde dat het lang geleden was dat ze hebben gewonnen van de exes! Het was koud buiten, dus na de wedstrijd hebben we een lekkere koffie gehaald om weer een beetje warm te worden.

2014. Nog vijf maanden en dan is school afgelopen. De komende drie maanden staan vooral in het teken van voetbal. Het seizoen begint morgen, we spelen tegen Carroll om 5.30. Na het seizoen is het april. De maand waarin we voor 5 dagen naar Colorado gaan om de hotsprings te bezoeken, en de maand waarin misschien papa, mama, Ellen en Jesse hier komen. Dan is 't alweer mei, de laatste schoolmaand met prom en graduation. In juni nog even wat rondreizen hier, en dan naar huis. Mijn echte huis, in Nederland. Ik kan niet wachten. Ben wel weer aan die Hollandse nuchterheid toe, en kan niet wachten om weer met mijn familie en vrienden te zijn. Maar eerst natuurlijk hier nog een even een mooie tijd maken! Als het leuk is, gaat de tijd natuurlijk ook sneller!

Ik heb je gewaarschuwd, dit zou een lang verslag worden, en dat is het ook zeker. Mijn excuses.

Love jullie!
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 05 Januari 2014 - 22:29

    Jeroen Schakelaar:

    Superleuk om te lezen Bente! Behalve het oud&nieuw stukje dan...
    Blijf je verhalen leuk geschreven vinden. Maak er nog even een leuke tijd van!!

  • 05 Januari 2014 - 23:51

    Tom:

    he bente,

    nog heel veel plezier daar de komemde tijd! en een leuk verslag!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Bente

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 17210

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: