Still alive! - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu Still alive! - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

Still alive!

Blijf op de hoogte en volg Bente

26 November 2013 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Wauw, ik moet toch leren dingen op te schrijven die ik meemaak, of gewoon vaker mijn blog bijhouden. Ben natuurlijk alweer een heleboel dingen vergeten, maar ik ga mijn best doen zoveel mogelijk te vertellen.

Ik was gestopt met dat Fiona hier 2 weken logeerde en Susan in Pennsylvania was met haar moeder. Zij heeft een operatie gehad en het gaat goed met haar. Ze is nu uit de revalidatie kliniek, en weer in haar eigen huis. Hopelijk blijft het goed gaan!

Het eerste was ik me nog kan herinneren is New Braunfels. Larry, Susan en ik zijn daar op een vrijdagavond naartoe gereden. We verbleven in een B&B, een supermooie. Daar zou ik ook wel willen wonen. Op zaterdagochtend bracht Susan Larry weg naar zijn fietstocht: Tour de Gruene. Om half tien werd ik ook wakker en tegen een uurtje of 10 zijn Susan en ik naar de finish gegaan van de race om Larry op te wachten. Er waren echt heel veel mensen. Nadat Larry binnen was gekomen zijn we even New Braunfels gaan bekijken. Is een mooi stadje, wel klein! Daar hebben we een tijdje rondgelopen en daarna een middagdutje gedaan. Na ons dutje zijn we naar Wurstfest geweest, een Duits festival. Iedereen verkleed in lederhosen en duitse kleren. En er waren Duitse bandjes en natuurlijk een HELEBOEL bier. En dat was ook wel te zien aan de mensen die er rondliepen, haha. Het was wel heel gezellig!
Zondag zijn we San Antonio in geweest. Ik heb de Alamo gezien, heeft te maken met de oorlog tussen Texas en Mexico, en we hebben de riverwalk gedaan. Een rivier met daarnaast allerlei restaurantjes en dingetjes, was wel heel mooi. We hebben tot een uur of 4/5 in San Antonio gelopen en daarna weer naar huis gereden. Was een zeer geslaagd weekend.

Eind oktober was natuurlijk ook Halloween! Ik heb voor het eerst een pompoen uitgehold en een gezicht erin gemaakt. Was een boel werk, maar het resultaat was wel heel mooi! Halloween was op donderdag en op de zaterdag daarvoor had ik een halloween party met 2 vriendinnen. Was superleuk, en het was ook zeker laat geworden. Tegen een uurtje of 4 lagen we op bed, en de volgende morgen werden we pas tegen half 2 wakker. Was een super geslaagd feestje. Nadat we goed wakker waren geworden hebben we ontbeten bij de Taco Stand, en daarna naar het strand geweest. Er waren superveel mensen, maar het water was ons te koud. Daarom zijn we maar naar een hotel iets verderop gegaan en hebben we daar in de hottub gezeten. Dat was het betere werk. Tegen 7 uur thuis. Weer een geslaagd weekend gehad.

En toen was het alweer november. Op 6 november was ik uitgenodigd om met Fiona en haar gastouders naar New Orleans te gaan. Dat heb ik natuurlijk niet afgeslagen, en dus zijn we op woensdagavond naar New Orleans gevlogen. Donderdag, vrijdag en zatedag hebben we de hele tijd door New Orleans gelopen. Door de French Quarter, alle straatmuzikanten, schilders, en zo veel mensen. En zoveel jazz, en supermooi. We zijn zelfs in een Voodoo musuem geweest. Mensen zijn daarvan helemaal onder de indruk. Je vindt overal wel iets met voodoo. Beetje eng.. En Randy, Fiona's gastvader, is helemaal gek op Starbucks. En dus bij iedere Starbucks die we zagen moest er gestopt worden voor een koffie. Hij heeft zelfs een gouden kaart, ik weet niet precies wat het inhoudt, maar het betekend wel dat ie een heleboel Starbucks coffee drinkt.
Zaterdagavond was de beste avond. Fiona en ik waren erachter gekomen dat Drake een concert gaf in de New Orleans Arena, naast de Superdome. En we hadden kaarten bemachtigd. Zaterdagavond zijn we dus naar een concert van Drake geweest. Was zoooo supercool. Het begon om 7 uur en was tegen 11 uur afgelopen. En was ook zeker een geslaagd concert. Waren ook superveel mensen. Beste dag in New Orleans, zeker. Zondagmorgen ontbeten, en daarna weer terug naar huis gevlogen. Ik heb een boel foto's gemaakt, dus die zal ik wel even bijvoegen.
'
Afgelopen weekend zijn Larry, Susan, Lisa en ik naar San Antonio geweest om onze Hornets aan te moedigen met hun tweede ronde in de Playoffs. De wedstrijd begon pas om 4 uur, dus hebben we daarvoor nog even rondgelopen in SA. Lisa was er nog nooit geweest, dus hebben we weer de Riverwalk en de Alamo bekeken. En het was me toch een potje koud! Ik droeg een shirt, een trui, en twee vesten. Er is namelijk een coldfront nu, en het is hier nu al vijf dagen tussen de 6 en 10 graden.. Niks an. De wedstrijd was in de Alamodome. Een overdekt footballstadion. Daar spelen ook de grote teams in. Was wel cool om daar te zijn dus, en voor de spelers om daar te spelen natuurlijk! De wedstrijd zelf ging minder goed. We stonden in de rust 14-14, dus we hadden nog een redelijke kans om te winnen. Maar in de 3rd quarter ging het iets minder. We stonden 21-14 achter en we hadden zoveel kansen, maar gewoon niks lukte meer. Toen werd het 27-14, en hadden we helemaal geen vertrouwen meer. Maar wel weer een touchdown, dus 27-21. Als we gewoon nog 1 touchdown hadden gescoord waren we door naar de derde ronde. Maar het team waartegen we speelde, Port Lavaka (ook wel de Sandcrabs), die spelers waren supergroot, en breed, en ook nog een snel. Daar kan ons team, die lang en dun zijn, niet tegenop. Jammer genoeg. En het weer zat ook niet mee, want toen de wedstrijd was afgelopen, was het kouder geworden en regen. Bahbahbah. In de auto dus lekker onder een kleedje en bijna de hele terugweg geslapen.
Lisa bleef drie dagen slapen en zaterdag zijn we opgebleven tot 12 uur, want zondag was mijn 18e verjaardag!!!!!! Zondagochtend dus een heerlijk ontbijtje met belgische wafels. Van mijn gastouders heb ik een heel mooi armbandje gekregen (met 2-karaat diamand ^^). En mijn vrienden en vriendinnen van school, in nederland, hadden ook nog een pakketje gestuurd met nagellak, dvds, magazines, chocoladeletter, kaartje, en Marlous, Linne, Sabine, Maureen en Marit hadden nog een kort filmpje voor me gemaakt. Echt superleuk. En heel erg bedankt voor de cadeautjes!! Om 1 uur skypen met mama, Ellen, Jesse en als verassing ook nog Lotte, Kristi en Daphne. En onder het skypen ook hun cadeautjes open gemaakt. Van Ellen en Jesse ook een supermooi armbandje gekregen :). En van papa en mama een portemonnee, en een fotoboek. Toen ik het fotoboek zag werd het me een beetje teveel, en moest ik toch wel huilen. Het was een fotoboek van vroeger tot nu. Echt het beste cadeau! Die ligt naast mijn bed, zodat ik er altijd in kan kijken. Ik was niet de enige die het niet droog hield, want aan de andere kant van skype vielen ook wel wat tranen..
Na de skypesessie naar de film geweest en 's avonds kwamen nog wat vriendinnen en hebben we er een gezellige avond van gemaakt. Wel heel anders om hier je 18e verjaardag te vieren natuurlijk. In Nederland is 18 een speciale verjaardag, omdat je dat volwassen bent. En het was op een zondag, wat een topdag is, omdat je dan mooi op zaterdagavond uit kan gaan, en je om 12 uur dan jarig bent. Maar dat zat er duidelijk niet in voor mij, jammer genoeg.. Volgend jaar mijn 19e verjaardag dus maar uitgebreid vieren!

School gaat ook nog steeds goed. We hebben nu de tweede zes weken afgerond, en dus ook weer een rapport gekregen. Ik heb bijna alles in de 90, behalve voor Engels, dat is een 75. Maar wel goed allemaal dus, en heel blij mee. Voetbal gaat ook nog steeds goed. We hebben nu een week vakantie, vanwege Thanksgiving, en de maandag na de vakantie beginnen de Tryouts voor voetbal. Maandag tot en met donderdag zijn die. We hebben dan van 4 tot 6 elke dag de tryouts, en op vrijdag krijgen we te horen in welk team je komt, varsity, of junior varsity. Goed m'n best doen dus, en hopen dat ik Varsity haal! En na de vakantie mag je ook buiten schooltijd trainen. Dus als de teams zijn vastgesteld wordt het niet meer een uurtje per dag trainen, maar 3 uur per dag. Daar krijg ik iniedergeval wel een goede conditie van! En hopelijk gaan er ook weel wat kilootjes af, dat is namelijk ook niet verkeerd. Het is niet dat ik erg dik wordt, maar wel breed. Dus hopelijk gaat al dat trainen daar iets in veranderen, en krijg ik gewoon mijn oude figuur weer terug ;).

We hebben nu dus Thanksgiving vakantie. Thanksgiving is donderdag, en dat eten we uiteraard kalkoen, met alles wat erbij hoort. Ben benieuwd! Ik hoor iniedergeval we overal dat je genoeg te eten krijgt voor de rest van de vakantie.. Er staat niet veel bijzonders op het programma voor deze vakantie. Vanavond basketbal wedstrijd, donderdag eten maken en alles opeten. Vrijdag is Black Friday, waar alle winkels enorme kortingen hebben. Mijn gastmoeder zei: "Je mag best naar het winkelcentrum gaan als je wilt, maar ik ga dus echt niet met je mee!'. Iedereen wordt dan helemaal gek, en het is dan echt zo wat je in de films ziet. Dat vrouwen vechten voor spullen, en alles uit je handen wordt getrokken. Ik denk dus niet dat ik me daar in ga mengen... Hoewel de kortingen ook wel aantrekkelijk klinken.. Dat zien we dus nog wel even! Andere dagen ga ik gewoon lekker chillen en met vriendinnen. Vakanties gaan natuurlijk altijd veels te snel, en maandag begint school weer. Gelukkig maar voor drie weekjes, want dan hebben we twee weken Kerstvakantie.
Nu moet ik dus voor iedereen kerstcadeautjes bedenken, en dat ik echt niet makkelijk! En het huis moet worden versierd, en de kerstboom opgetakeld. En we gaan met Kerst ook rondrijden door de staten, want sommige mensen gaan echt over de top met hun Kerstversieringen. Ben benieuwd!!

Ik geloof dat ik nu wel zo'n beetje alles heb vertelt. Het is iniedergeval weer een heel verhaal geworden, en ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.
Ik zal voortaan dingen opschrijven om te onthouden, of gewoon eerder weer een nieuw verslag schrijven.

Fijne Sinterklaas iedereen! :)

Ik mis Nederland nog steeds, maar vermaak me hier ook nog wel even!
De tijd gaat wel echt snel. Nu vakantie, dan drie weken school, dan twee weken vakantie en dan is het alweer January. Voor je het weet ben ik alweer thuis joh!

Heel veel kusjes, knuffels en liefs.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 26 November 2013 - 22:57

    Thirza:

    Ik vind het altijd leuk om je verhalen te lezen. Je schrijft heel leuk

  • 27 November 2013 - 09:09

    Sabine:

    Blij dat je zo geniet!
    Vind het super leuk om je verhalen te lezen.

    Veel plezier nog meid!
    XXXXXXXXXXXXXXxx

  • 30 November 2013 - 11:55

    Johan En Marijke:

    Heerlijk, zaterdagochtend na de koffie genieten van die verhalen van jou. Vriendelijk verzoek om er toch vooral mee door te gaan. Knuffels van K22.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Bente

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 17219

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: