NEW YORK - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Bente Diender - WaarBenJij.nu NEW YORK - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Bente Diender - WaarBenJij.nu

NEW YORK

Blijf op de hoogte en volg Bente

14 Augustus 2013 | Nederland, Nederland

wauw, ik zit nu al een week in New York, en het is GE-WEL-DIG. Maar laten we beginnen bij donderdag, de dag dat ik aan mijn avontuur begon. 's Nachts om drie uur zijn we vertrokken met twee auto's: papa, mama, Ellen, Jesse, Stevan en Lotte. En Thirza en Stefan kwamen me om drie uur uitzwaaien :). Onderweg naar Schiphol erg veel geslapen. Bij het inchecken bleek mijn koffer veels te zwaar te zijn, dus ik moesst 46 euro bijbetalen.. En toen het afscheid nemen, jaja, dat was natuurlijk het minst leuke gedeelte, en er zijn wel wat tranen gelaten ja.

Om kwart over 7 mijn eerste vlucht naar London Heathrow. Het ging helemaal goed, en ik had een mooi plekje bij het raam. Iets minder dan twee uur later zaten we op het vliegveld te wachten op onze vlucht naar New York. Ondertussen veel andere mensen tegengekomen met een gele rugzak en met elkaar gepraat. Na drie uur wachten konden we eindelijk in ons vliegtuig naar JFK. Ik zat naast een Franse jongen, Pierre, we hadden van stoelen geruild zodat we naast elkaar konden zitten. Zaten we allebei niet naast een vreemde. Vlucht was erg lang, 7,5 uur. Maar veel geslapen en films gekeken. Het was te doen.
Op JFK aangekomen, in de regen, lang gewacht op de bus die ons naar campus bracht en daar kregen we de kamerindeling. Ik zit met een Noorse en een Zweedse. Heel gezellig!

Vrijdag ontbijt om 8 uur en rustig aan gedaan. Iedereen had jetlag.
Zaterdag om 7 uur ontbijt en om 8 uur met de bus naar New York City. We zijn in Central Park geweest, op Broadway, naar Freedom Tower. En je kan natuurlijk niet naar New York zonder te shoppen, dus ja, ook dat hebben we gedaan. Om 6 uur met de bus terug. 's Avonds nog rehearsal voor onze Farewell Party, en daarna lekker naar bed!
Zondag hadden we 'sportdag'. Eerst American Football, daarna synchroon zwemmen en uiteindelijk nog Cheerleading. Was echt erg leuk! Ook hadden we nog Baseball.
Maandag was de meest geweldige dag van de week. We zijn New York weer ingeweest, maar nu de kant van Fifth Avenue en Times Square. Wauw, amazing!! Op Times Square waren ze een aflevering van Law & Order aan het opnemen, en het was gewoon zoooo druk! Fifth Avenue was ook geweldig. Zo veel dure winkels en mensen met zulke verschillende stijlen, leuk om te zien! We hebben gegeten in een super restaurant, en 's avonds op een boot langs Statue of Liberty en andere mooie dingen. Was super. En daarna werden we opgehaald door een limousine en zijn we door Times Square gereden. WAUW!!! Als het donker is, is het nog 20x mooier.

Morgen naar m'n gastgezin, nu snel naar lunch!
XXXXXXXXXXXXX

• 14 Augustus 2013 - 18:17

Papa En Mama:

Lieve Bente,
    Toe maar met een limousine door NY. Hopelijk heb je daar een mooie foto van. Wel wat anders dan Havelte of Meppel met een oude Opel Astra of een iets nieuwere!
    Vandaag alweer je laatste dag in NY en dan morgen door naar Larry en Susan. Op naar het volgende avontuur en waarschijnlijk al veel vrienden rijker. Geniet nog van vanavond en morgen een goede reis.
    Dikke kus,
    papa en mama

• 14 Augustus 2013 - 18:18

Sylvana:

Waaaauuuuw Bente, wat klinkt dat fantastisch!!
    Wat een belevenissen...nu al!

• 14 Augustus 2013 - 19:31

Steef En Ellen:

Lief zusje,
    Echt super cool om te lezen wat je daar tot nu toe al allemaal hebt gedaan, gezien en meegemaakt. Stiekem zijn we heel erg jaloers. Wel gek hoor om via dit te horen wat je allemaal hebt gedaan. Het is net of je een reisverslag van iemand anders leest.
    Maak maar veel van dit soort verslagen, dan is het net of wij er ook een beetje bij zijn.

Hele dikke kus van ons
    Love you!

• 14 Augustus 2013 - 20:05

Fenna:

Klinkt echt super allemaal! Mooi dat je nu al zo veel dingen gezien en gedaan hebt! Ben erg benieuwd hoe je het gaat hebben bij je gastgezin! Kusje!

• 14 Augustus 2013 - 20:49

Lotte:

Wauw, stiekem ben ik wel jaloers op je! Goede reis morgen Bent, spreek je snel. Liefs