Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

Corpus Christi

Blijf op de hoogte en volg Bente

22 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Howdy,

Morgen alweer een week bij Larry en Susan in Corpus Christi. Vorige week donderdag vertrokken we om 5 uur 's ochtends van campus en om 11 uur was mijn eerste vlucht van New York naar Dallas. Een vlucht van 3 uur en 45 minuten. Toen we bijna gingen landen werd de jongen naast mij gefeliciteerd met zijn verjaardag door de piloot en stewardessen. Hij was er niet zo blij mee en werd meteen een beetje boos op z'n zusje die dit geregeld had, hahaha.
Op Dallas aangekomen weer 3 uur moeten wachten op de volgende vlucht. Gelukkig was Sabine ook op het vliegveld, een Nederlands meisje die ook in New York was. Dus gezellig samen gewacht. Om 17.40 mijn vlucht naar Corpus Christi! 18.50 kwam ik aan en Larry en Susan stonden me al op te wachten. Ik kreeg meteen een dikke knuffel en een cultuurshock met het weer. Wow, het was echt snikkie heet! Bijna 7 uur en nog steeds was het 35 graden.. We zijn even wat wezen eten bij een restaurantje en daarna lekker naar mijn nieuwe huis. Koffer uitgepakt, even gekletst, en heerlijk naar bed. Daar was ik aan toe!

Vrijdag lekker uitgeslapen en daarna een rondleiding door Corpus gekregen. En naar de HEB+ geweest, een suuuuuuupergrote supermarkt met 26 kassa's. Je kan er echt alles krijgen
Zaterdag lekker naar het strand geweest. Ik heb leren bodyboarden, en over een tijdje ga ik leren surfen :).
Zondag naar een privéclub waar Larry en Susan lid van zijn met een zwembad en restaurant aan de zee. Dus de hele middag een beetje in het zwembad gehangen, heerlijk!
Maandag naar school geweest om me te registreren en vakken te kiezen. De vakken waar ik volgende week maandag mee begin zijn: US History, English, Spanish, Government&Economics, Sociology&Psychology, Choir en Soccer. En dat heb ik elke dag, op dezelfde uren. Standaard rooster dus. Na het inschrijven bij Andy's wezen lunchen, een restaurantje waar ze de eigenaar goed van kennen, was erg gezellig. Daarna naar Macy's geweest, een groot winkelcentrum met allerlei leuke winkels, en een stukje wezen fietsen door de buurt. Ook sta ik nu ingeschreven bij een sportschool, met zwembad, hardloopbaan, en apparaten. Daar kan ik wel eens een kijkje gaan nemen!
Gisteren weer wezen fietsen, bij Los Cabos Mexicaans gegeten en de hele dag regen gehad. Ik voelde me meteen weer helemaal thuis.'
Vandaag weer wezen fietsen, maar nu downtown. Larry en ik zijn met de auto naar een strand gereden, en hebben daar een heel stuk gefietst. En later nog lange tijd op het strand gelegen en gezwommen. Resultaat: Sunburned.. Wordt wel weer bruin hoop ik!

Maandag begin ook ik weer met school. En ook begint voetbal dan. Eerste dag is alleen maar kennismaking met iedereen die voor voetbal heeft gekozen, maar tweede dag gaat het al anders. We moeten een mijl hardlopen, vier rondjes om de atletiekbaan. Als dat maar goed komt in die hitte! En woensdag beginnen we met trainen. Voetbal is elke dag van 3 tot ongeveer 5 uur. En als het seizoen begint heb je ook nog wedstrijden op dinsdag en vrijdag. Elke week. We spelen in hetzelfde stadion als de Footballers, en daar kunnen 8000 mensen in. Dat is dus wel even wat anders dan bij vv Havelte! Ook worden alle wedstrijden opgenomen en later uitgebreid besproken. En met trainingen moet je op maandag, woensdag en vrijdag een wit shirt dragen, en dinsdag en donderdag grijs. Als je niet de goede kleur aan hebt, moet je rondjes lopen aan het einde van de training. Het gaat er dus best streng aan toe!

Ook ben ik deze week al bijna meer uiteten geweest dan een heel jaar in Nederland. We hebben 2 keer thuis avond gegeten, en ook 2 keer thuis geluncht. Ontbijten is wel meestal thuis. Ik krijg altijd een versgeperste fruitsmoothie en geroosterd brood, heerlijk!!

Ook huisdieren hebben ze hier niet te weinig. 2 honden, 4 paarden en 10 katten. En ik ben nou eenmaal niet zo'n kattenfan.. Maar ik moet er maar mee leren leven. Alle katten zijn opgepikt van de straat, dus ze zijn nog niet allemaal even aardig. Alleen de 2 kittens vind ik leuk, maar die vinden mij nog wat minder. Das nou jammer..

Nu maar gaan slapen, het is inmiddels 11 uur geweest. Morgenavond misschien naar een Baseball wedstrijd en vrijdag is een introductie op school voor alle nieuwe leerlingen. Dan krijgen we rondleiding, showen ze de dresscode en nog veel meer. School is groot, heel groot. Ik ben er nu al van overtuigd dat ik wel een paar keer ga verdwalen. Ik weet alleen waar het voetballokaal is en Engels.

Ik vergeet de heletijd foto's te nemen van alles, maar dat zal ik snel eens even gaan doen. Krijgen jullie ook een beeld van waar ik hier zit en hoe alles eruit ziet. Ik heb hier trouwens nog nooit zoveel Mustangs, dikke pick-ups, en andere dikke auto's gezien, wauw. En ook de huizen zijn zeker niet verkeerd, er staan hier wel een aantal dikke villa's in de buurt!

Goodnight y'all!

  • 22 Augustus 2013 - 12:19

    Annouk:

    Hee Bent, wat gaaf zeg als ik dat allemaal zo lees!
    Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor..
    Geniet ervan en heel veel plezier.
    Dikke kus annouk

  • 22 Augustus 2013 - 12:33

    Papa En Mama:

    klinkt goed allemaal. Alleen die 2 uur trainen in die hitte, klinkt minder aantrekkelijk. Maar ook dat zal wel wennen.
    Dikke kus

  • 22 Augustus 2013 - 15:28

    Renate :

    Oiii Bent!
    Klinkt allemaal heel goed!! Geniet van elk moment, de tijd gaat zoo snel!! En snel maar een keertje Skypen!
    Beijos

  • 22 Augustus 2013 - 22:05

    Anita:

    Hallo Bente,
    Mooi weer, vlakbij zee en leren surfen: wat zul jij een geweldig jaar krijgen. En als je terug komt kun je zo in het eerste van Havelte, niemand die zoveel traint als jij... :-)
    Geniet van alle avonturen en belevenissen!

  • 01 September 2013 - 23:55

    Thirza:

    US HISTORY

  • 02 September 2013 - 13:09

    Papa :

    Hoi lieve meid,

    Voor ons is het leven van werken weer begonnen na een heerlijke vakantie in Italie. Jij zit ook alweer in een ritme van school en sport. Ben erg nieuwsgierig hoe dit bevalt. 5 keer trainen in de week is geen kattepis maar jouw kenende pak je dat wel op.

    Binnekort maar eens skypen dan zien we je weer eens live.

    Dikke kus papa

  • 04 September 2013 - 09:24

    Jeroen:

    Jij vermaakt je daar wel, lees ik! Super om te 'zien' dat je enthousiast bent!

    Enne, idd, wij missen plaatjes ja, haha!

    Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Bente

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 17230

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: