First week of school - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu First week of school - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Bente Diender - WaarBenJij.nu

First week of school

Blijf op de hoogte en volg Bente

04 September 2013 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Howdy howdy guys,
hope y'all doin' good!

Vorige week maandag begon ook voor mij het echte leven weer: School. Maandag wekkertje om 7 uur, en tas gepakt, aangekleed, ontbeten en om 8 uur naar school. Iedereen moest een naar een lokaal, geselecteerd op achternaam. Ik moest naar lokaal 210. Daar kreeg je je rooster uitgedeeld en na ongeveer drie kwartier was iedereen voorzien van een rooster. Daarna op naar lesson number 1: English. Mijn lerares, Ms. Bell, is oorspronkelijk uit België, dus als ik iets niet begrijp legt ze het me uit in Nederlands. Dat is natuurlijk mooi meegenomen!
Les 2: Psychology van Mr. De Wolfe. Hij is zo grappig. Echt een van de leukste lessen. En ook wel interessant. Daarna Advisory van Ms. Hesseltine: We zitten met 7 leerlingen, en we hebben het de Breakfast Club gemaakt. We mogen eten, op onze telefoons, en gewoon praten. In alle andere lessen is dit strikt verboden. Vooral het telefoon gedeelte. Als je telefoon wordt afgepakt moet je 15 dollar betalen om hem terug te krijgen! Breakfast Club is dus een les om lekker uit te rusten van je vorige 2 lessen en te eten. Ik heb altijd honger dat uur.
Les 4: Economics, Mr. De Wolfe. Zelfde leraar als psychology ja. Ook dit is een leuke les. We zijn net begonnen met de StockMarket. Je moet dan 5 verschillende bedrijven kiezen, en daar de koers van bijhouden. Dit doen we elke vrijdag. We hebben 10000 dollar gekregen (nep natuurlijk) en die moeten we verdelen over de 5 bedrijven. En dan op vrijdag moeten we kijken of we winst of verlies hebben gemaakt. Midden in Economics hebben we lunch. En er staat me toch een lange rij voor het eten man! We hebben drie verschillende lunches, omdat er teveel leerlingen zijn voor 1 lunch. Ik heb Second Lunch. Ik breng m'n eigen lunch mee van huis en dat is maar goed ook. Je kan makkelijk 20/25 minuten in de rij staan voor eten, terwijl we 30 minuten pauze hebben!
Na lunch gaan we weer verder met Economics.
Les 5: Spanish, Srn. Boudissa. In Spaans zit ik met Fiona, de uitwisselingsstudent uit Duitsland, en dat is maar goed ook. We zitten bij allemaal freshmen! Iedereen is dus ongeveer 14 jaar oud, en wij zijn 17. Alleen zitten we dankzij Seating Chart allebei aan een andere kant van de klas...
Les 6: Choir, Mr. Fernandez (Mr. F). Hoewel ik nauwelijks noten kan lezen, gaat het me nog best goed af. Ze hebben wel allemaal handbewegingen voor elke noot, maar dat heb ik nog lange niet onder de knie. We zijn nu net begonnen met ons eerste lied: Can You Hear The Pray'r. Heel mooi, maar wel moeilijk! We zingen vierstemmig, en ik ben alto 1. Zijn allemaal leuke meiden!
Les 7: US History, Coach Siber. Als je een Coach als leraar hebt, is het altijd chill. Vooral op vrijdag, want dan is iedereen in de Football stemming, en zo ook Coach Siber. Vrijdag wordt er dus meestal over football gepraat, of wordt er een football film gekeken. Chill!
Les 8: Soccer, Coach Lopez. Op dinsdag moesten we direct een mijl hardlopen met 36 graden. Jeetje wat is het warm elke dag! Ik liep mijn mijl in 8 minuten en 7 seconden. Best goed, want ik had niet hardgelopen van te voren. De afgelopen dagen zijn we begonnen met voetbal, gewoon kleine partijtjes. We zijn op dit moment met 36 meiden, en daar worden twee teams van gemaakt: Junior Varsity en Varsity. Varsity kun je ook wel team 1 noemen. We moeten elke dag van 3 tot 4 trainen, en over een tijdje trainen we na school door tot ongeveer half 6. En dat elke dag..

Om 4 uur vrij, en loop ik naar Susan, aan de andere kant van school. Samen rijden we dan naar huis. Thuis douchen, want ik heb natuurlijk getraind, en daarna huiswerk en eten.
Elke dag hetzelfde rooster, dus weinig variatie in mijn dagen.
Vrijdag was iedereen blij, want Football Sesaon zou beginnen 's avonds. Als je in het Football Team speelt moet je je footballshirt dragen op vrijdag, zodat iedereen ziet dat je in het team zit. Andere leerlingen dragen meestal ook een shirt van hun sport op school. Ook wel Spiritshirts genoemd.

Vrijdagavond speelden we onze eerste wedstrijd tegen de Mustang Kings, in hun stadion. Er waren ongeveer 5000 mensen + band + cheerleaders. Om 7.30 begon de wedstrijd, en het duurde tot ongeveer 10 uur. 20-24 gewonnen! Iedereen blij natuurlijk! Goed begin van het seizoen.
Aankomende vrijdag is eerste thuiswedstrijd en hebben we een Pep Rally rooster. Ben benieuwd wat dat inhoudt!

Zaterdag tot en met maandag zijn Larry, Susan, Fiona en ik naar Gonzales geweest naar een ranch van een goede vriendin, Judy. Het is echt in de middle of nowhere, maar heel erg mooi en groot! De ranch is ongeveer 300 acres. Zaterdag zijn we wezen kajakken in de rivier die ook bij de ranch hoort, en 's avonds uiteten in een typisch Texaans restaurant. Er was ook een life band, en die kondigde nog even aan dat wij nieuw waren hier, en we kregen een hartelijk Texaans welkom met het nummer 'Ring of Fire'. Weer thuis hebben Fiona en ik nog lang buiten gezeten om sterren te kijken. We hebben 4 vallende sterren gezien.
Zondag was shopdag. We gingen naar een meeeeeega outlet mall in San Marcus. Dit was echt de grootste outlet mall die ik ooit heb gezien. We waren er om 12 uur en om 6 uur waren we klaar met winkelen. Ik heb een witte broek, shorts, victoria secret parfum en witte allstars. Ik ben zo blij met mijn Allstars, ze waren maar 41 dollar, wat ongeveer 31 euro is! Happy me! :)
Thuis weer lange tijd buiten gezeten.
Maandag LABOR DAY. Ik heb op een paard gezeten en ben uit mijn broek gescheurd.. En niet zo'n beetje ook. Ik en paarden is ook geen goede combinatie. 's Middags hadden we Labor Day Picnic op een supermooie plek langs de rivier. Fiona en ik zijn er op de quad naar toe geraced. En er waren een aantal koeien die ook wilden meegenieten van onze picnic. Ook nog even gekajakd, en tegen half 5 weer opweg naar Corpus. Hele weg haast geslapen. Thuis dacht ik lekker naar bed te kunnen, maar we moesten eerst weer uiteten, naar een Mexicaans restaurant dit keer. Ik had Enchiladas Verde, en die waren goed! Thuis toch even gedoucht en heerlijk naar bed. Vanmorgen ging de wekker weer optijd..
Na het heeeeerlijke weekend begon vanmorgen school weer. Volgende vakantie is pas in november, Thanksgiving.. Nog even volhouden dus!

Ik heb al veel vrienden gemaakt, en heb het super naar mijn zin hier!
Wel jammer natuurlijk dat ik het HavelterFeest mis dit weekend, maar ik zal mijn eigen feestje bouwen.

Heel veel liefs, kusjes en knuffels.
<333

  • 04 September 2013 - 08:06

    Geesje:

    Ha die Bente,
    Dat je dat allemaal in 1 week hebt meegemaakt...... Ik werd al moe van het lezen en te proberen me jou in al die verschillende situaties voor te stellen. Wat een ervaringen. Leuk om te lezen en inmiddels ook met beeld. Liefs, Geesje

  • 04 September 2013 - 12:19

    Daphne:

    Bennieee,
    Super leuk om allemaal te lezen hoe je het daar hebt, vooral die wedstrijden op vrijdag lijken me super gaaf! We zullen je dit weekend wel extra missen hoor, en we sturen natuurlijk het filmpje van zaterdag avond! Dikke kus

  • 04 September 2013 - 21:47

    Sylvana:

    Weer zo'n super gaaf verslag! Wauw!
    Je haalt er ook echt alles uit wat er in zit geloof ik, gaaf!

    Enjoy

  • 05 September 2013 - 13:18

    Ben Diender :

    Hoi Bente

    geweldig wat je allemaal meemaakt ik wordt wel een beetje jaloers op al je avonturen maar ook supertrots dat je het allemaal doet . Straks natuurlijk school en sport maar ook dat zul je vast allemaal leuk vinden. Binnekort maar eens gauw skypen ,kan ik je stem weer eens horen.

    dikke kus papa

  • 10 September 2013 - 19:12

    Hilma:

    Hoi Bente,

    We hebben de link doorgestuurd gekregen van je moeder.
    Wat schrijf je op een leuke manier. Ik heb alle vorige verslagen ook nog even gelezen.
    Je hebt echt al heel veel meegemaakt in heel korte tijd!
    Geniet er van en laat ons genieten van je verhalen.

    Groetjes Hilma

  • 18 September 2013 - 21:30

    Marijke Konig:

    ha Bente,

    Geweldige verhalen, je maakt heel wat mee. Geniet ervan en kus


  • 08 Oktober 2013 - 12:09

    Judith:

    super leuk bent!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Corpus Christi

Bente

Actief sinds 15 Juli 2013
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 17228

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: